مدرسه غیر دولتی هوشمند مه چهرگان

والدین هلیکوپتری چه کسانی هستند؟



والدین هلی‌كوپتری در اصل به پدرها و مادرانی گفته می‌شود كه به‌شدت خود را درگیر زندگی كودكان خود می‌كنند و اجازه انجام هیچ كاری را به آنها نمی‌دهند.

در واقع این والدین درست مانند یك هلی‌كوپتر اطراف فرزند خود پرواز می‌كنند، همواره او را زیر نظر دارند و با بروز هر مشكلی سریعا خودشان را به محل حادثه می‌رسانند.


از آنجایی كه این بچه‌ها در دوران كودكی اجازه امتحان كردن بسیاری از بازی‌ها و سرگرمی‌ها را نداشته اند، با رسیدن به دوره نوجوانی و جوانی شخصیتی عقده‌ای یا دستو پا چلفتی یا افراطی از خود نشان می‌دهند.

تقریبا 20 درصد از كودكان دارای والدین هلی‌كوپتری هستند كه البته تعداد دختران بیشتر از پسران است. توجه بیش از اندازه والدین به دانش‌آموزان حس مسئولیت‌پذیری آنها را نابود می‌كند.

در عوض این نتایج در كودكانی كه آزادی و استقلال بیشتری در خانه داشتند، كاملا برعكس بود و آنها امید بیشتری به زندگی آینده خود داشتند.

چه بلایی سر این نوع مادران می‌آید؟

درصد زیادی از این زنان به افسردگی دچار شده اند.
تقریبا یك‌چهارم مادران به‌شدت از وظیفه نگهداری از فرزندان خسته می‌شوند و این طور تصور می‌كنند كه آنها نمی‌توانند مادر خوبی باشند.

این نوع مادران زندگی را فدای بچه میکنند و از مسافرت و تفریح با دوستانشان خودداری میکنند. و دراخر احساس اسیری به انها دست میدهد

استرس و نگرانی از خصوصیات اصلی مادران هلی‌كوپتری است، زیرا آنها همیشه باید خود را جای فرزندشان بگذارند و همه مسئولیت‌های او را انجام دهند.

پدر و مادرهای هلكوپتري، باید انتظار آینده‌ای فاجعه‌بار را بكشند.

بازگشت 1397/06/28